Miután kiválasztottuk a számunkra ideális domain nevet, többekben felmerülhet az a kérdés, hogy „.hu” vagy „.com” végződést válasszunk. Hatással lehet a potenciális vevőinkre, ha nemzetközi a végződés, vagy sem? Van-e valami korlátozása, vagy sem?

.com domain végződés

A „.com” végződés a kereskedelmi szó (angolul: commercial) rövidített változata, elsődlegesen kereskedelmi felhasználása van. Az összes végződés közül ez a legnépszerűbb. Több kutatás is arra a következtetésre jutott, hogy az olyan keresőknél, mint a Yahoo, Google és Bing bizonyos “előnyt” élveznek ezek a domain nevek.

.hu domain végződés

A „.hu” Magyarország internetes legfelső szintű tartomány kódja. 1990-től van használatban, bejegyzését a Domainregisztrációs Szabályzat szabályozza (Magyarországi Internet Szolgáltatók Tanácsa által alkotott szabályzat). A hazai felhasználók körében sokkal népszerűbb, mint bármely más nemzetközi domain végződés. Érdekesség még, hogy 2004 tavaszától már lehetőség van az ékezetes domainek bejegyzésére is.

.hu vagy .co.hu domain?

.co.hu hivatalos másodlagos közdomain (önmagukban nem igényelhetőek). Abban az esetben ajánljuk, ha a „.hu”-s végződés már foglalt. A tartománynevek rendszerének felépítése hierarchikus, ami azt jelenti, hogy egyes részei alá vannak rendelve a név más részeinek. A TLD (top-level domain) alatt található az SLD (second-level domain) vagy második szintű domain. Az SLD a domain végződéstől balra helyezkedik el és pont választja el a kettőt. Például a hu.facebook.com tartománynévben a „.hu” karakterlánc a facebook.com aldomain-je. Akárcsak a magyar „.hu” domain esetében, más nemzeti (országonkénti) legfelső szintű tartományok is használhatnak hivatalos második szintű közdomaineket. Magyarországon például org.hu, co.hu, shop.hu, info.hu, bolt.hu, forum.hu.

 Összefoglalva:

Tehát ha szeretnénk kiemelni, hogy magyar oldalról van szó, és a címből sejtetni, hogy feltételezhetően magyar nyelvű tartalom lesz rajta, erre jól használható a „.hu” domain, viszont a „.com” domain nagyobb népszerűségnek örvend és talán szélesebb vevői potenciál megszerzéséhez vezethet a kereső motorok támogatásával.

+ Mennyit ér egy igazán jó domain név?

Befejezésképpen pedig egy érdekesség a „.com” végződésű domain-ekről. Azt szeretnénk reprezentálni, hogy milyen értékkel rendelkezhet egy egyszavas, egyszerű domain név: Az insurance.com 2010-ben 35,6 millió dollárt ért, míg 2015-ben a 360.com értéke 17 millió dollár volt. A beer.com még 2004-ben cserélt gazdát 7 millió dollárért és végül a fb.com (ismertebb nevén Facebook) 2010-ben 8,5 milló dollárért adták el.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük